הי,
מאז שהוצאתי קפה וחלב מהתפריט שלי, לפני קרוב לשבע שנים, אני שותה בעיקר תה.
מגוון הטעמים והסוגים של התה שנוצרו בשנים האחרונות מאפשרים לי להתנסות בכל פעם בסוגים שונים ובטעמים שונים.
אבל לא על הטעם והסוג של התה רציתי לכתוב לכם. אלא דווקא על משהו שלכאורה ממש לא קשור לתה עצמו ובטח לא לטעם שלו.
לפני מספר ימים שמתי לב שוויסוצקי החליפו את הכיתוב על הקרטונים הקטנים של התיונים שלהם.
אתם מכירים את הקרטון הקטן הזה?
זה שקשור לחוט הקטן שמחובר לתיון. חתיכת קרטון קטנה וחסרת משמעות בדרך כלל.
בדרך כלל, ובמרבית התיונים האחרים שקיימים הקרטון הקטן הזה באמת חסר משמעות.
וויסוצקי מצאו דרך מגניבה להוסיף לו משמעות.
במקום שבשני הצדדים יופיע הלוגו של ויסוצקי, הם משתמשים בצד אחד כדי להעביר מסרים מעצימים.
למה אני חושב שזה שיווק חכם?
- קודם כל הם יוצרים כך סוג של בידול / שונות מול כל שאר התיונים האחרים בשוק
- זה נותן ערך מוסף של "וואו" – משהו שלא ציפינו לראות…
- כפי שאתם יכולים לראות בתמונה, על כל תיון יש מסר אחר, כך שבכל פעם שאתה פותח תיון חדש יש את אלמנט ההפתעה של "מה יצא לי מזה עכשיו?"
- במקום לבזבז את שטח הנדל"ן של הקרטון הקטן הזה, שעד עכשיו היה חסר משמעות, הם משתמשים בו כדי להעצים את הלקוחות ולחזק את המותג שלהם
- הם יצרו משהו שיכול לגרום לאנשים "לדבר עליו". פתאום הקרטון הקטן וחסר המשמעות הופך להיות נושא לשיחה. עובדה שהנה זה תפס אותי וגרם לי לכתוב על זה… לגרום לאנשים לדבר על משהו כזה זו ויראליות במיטבה
אני לא יודע אם זה משהו שיגרום למישהו לבחור דווקא בתיונים שלהם במקום בתיונים אחרים, אבל תכל'ס זה לא עולה להם יותר כסף להדפיס את המסרים המעצימים הללו במקום את הלוגו שלהם, וזה נותן ערכים מוספים למוצר וללקוחות.
אבל איך התיונים החדשים האלו קשורים לשיווק שלכם?
קודם כל נשאלת השאלה: איך אתם יכולים ליישם את העקרונות האלו בעסק שלכם?
איפה בעסק שלכם יש סוג של נדל"ן מת שמתבזבז?
האם יש משהו שאתם נותנים ללקוחות ויכולים עליו להוסיף להם משהו בעל ערך?
אחד המקומות שכמעט תמיד אני פוגש בו נדל"ן מת, זה הצד השני של כרטיס הביקור שאנשים נותנים לי… הוא ריק! למה לא לשים שם משהו נוסף? קריאה לפעולה? הפניה לקבל משהו בעל ערך באתר שלי? מסר מעצים?
אגב, אני מקבל לפעמים בדואר גם פליירים שמודפסים רק על צד אחד וישנו צד שלם ריק לגמרי ומבוזבז!! עוד יותר מבוזבז, אלו הפליירים שעל שני הצדדים שלהם מדפיסים בדיוק את אותו התוכן!
האם אתם שולחים או מחלקים משהו פיסי ללקוחות? למה לא להוסיף לאריזה עוד גלויה עם הפתעה / מתנה / בקשה לקבל פידבק או הפניה לחבר?
מה אתם יכולים להוסיף בקלות למוצר או לשרות שלכם שמעצים את החוויה של הלקוח?
מאז שיצאתי לדרך העסקית שלי, אני מאד אוהב להסתכל מסביב ולאסוף רעיונות שיווקיים טובים…
ממליץ גם לכם לפתוח את העיניים ולהסתכל על האופן שבו עסקים אחרים משווקים לכם, מה הם עושים? כיצד הם פונים אליכם? מה מוצא חן בעיניכם ומה פחות? מכל מקרה כזה אפשר ללמוד…
הרבה פעמים פגשתי רעיונות שיווקיים טובים שנעשו בתחומים שונים לחלוטין מהעולם שאני פועל בו, ודווקא על ידי כך שיישמתי אותם בעולם שלי, יצרתי חדשנות, משהו יצירתי שלא היה קודם או שהלקוחות שלי לא היו רגילים אליו.
לא צריך להמציא את הגלגל, הוא כבר הומצא. אבל מעניין לראות באיזה גלגלים קיימים אתם עדיין לא משתמשים..
מה היו הרעיונות שיווקיים שאתם פגשתם ואהבתם? אשמח שתכתבו לי כאן…
ערן
נ.ב. – כבר הלכתם להצביע היום? אם עדיין לא, אז קדימה.. למה אתם מחכים? פעם בכמה שנים יש לנו הזדמנות להשפיע על מי שמשפיע על החיים שלנו… לא הזדמנות שמפספסים!