הי!
אחת השאלות הנפוצות ביותר שאני נשאל על ידי אנשים רבים היא:
כיצד אני מספיק לעשות וליצור כל כך הרבה דברים בעסק שלי, ובזמן כל כך קצר?
בעבר לא היתה לי תשובה טובה לשאלה הזו…
התשובה שלי היתה… אה… אני לא יודע… אני פשוט מספיק 🙂
היום אני מבין בדיוק, שזה לא מקרי.
וגם – שזה לא בגלל שיש לי איזה שהן יכולות מופלאות… (טוב… אולי רק קצת… :-))
סתם, ברצינות – היום אני יודע שישנה סיבה מסויימת שבגללה אני מספיק לעשות כל כך הרבה דברים ופעילויות בעסק שלי. וזה לא מקרי.
לצורך הכתיבה של הפוסט הזה, חזרתי אחורה וערכתי ספירת מלאי של חלק מהדברים שיצרתי בעסק שלי ב-3 החודשים האחרונים:
- פיתחתי 3 תוכניות חדשות לגמרי (ועוד שתיים שאני עובד עליהן עדיין)…
- השקתי 2 קורסים אינטרנטיים
- כתבתי 2 ספרים חדשים שפרסמתי בחינם ושכל אחד מהם הוזמן ונקרא על ידי למעלה מ-8000 אנשים עד כה…
- ואני בשלבי סיום של כתיבת ספר נוסף שיצא לחנויות בזמן הקרוב…
- קיימתי 15 וובינרים (הרצאות באינטרנט) וכ-30 הרצאות וסדנאות בכנסים שונים
- כתבתי כ-70 מיילים שונים שנשלחו ללמעלה מ-50,000 הלקוחות שבקהילה שלי
- וגם פרסמתי אינספור פוסטים בבלוג שלי ובפייסבוק.
- גייסתי והכשרתי 2 עובדות חדשות לצוות שלי
- קיימתי 7 ראיונות לרדיו, 2 לטלויזיה, וכ-15 כתבות ומאמרים שלי ועלי שהתפרסמו במגזינים שונים ובאתרי אינטרנט מובילים.
- לקחתי כמה ימי חופש בתקופה הזו… וגם חגגתי יום הולדת 🙂
אני לא מספר לכם את כל זה על מנת להשוויץ…
אלא להראות לכם כמה ניתן ליצור בזמן מאד קצר. אם דואגים לקיים ולבנות מרכיב מאד בסיסי וחשוב בעסק שלכם.
והמרכיב הזה, אם הוא מתקיים בעסק שלכם, יאפשר לכם להוציא מעצמכם ומהעסק שלכם הרבה יותר ממה שאתם מפיקים היום:
- להספיק לעשות וליצור יותר…
- להשפיע על יותר אנשים ולעזור ליותר אנשים…
- וגם להרוויח יותר!
תראו, למרבית האנשים יש איזה שהוא סוג של קושי פנימי לעשות את מה שצריך לעשות, או את מה שהם היו רוצים לעשות.
כמה פעמים קרה לכם שידעתם מה אתם רוצים וצריכים לעשות, ובכל זאת – מצאתם שזה קשה מאד לעשות את זה?
זה קורה בגלל ההתנגדות הפנימית שיש לכל אחד מאיתנו בתוכנו.
ההתנגדות הפנימית עוצרת אותנו במקרים רבים להשלים את מה שצריך להשלים.
אין מישהו שאינו סובל מהתופעה הזו… כן – גם אני!
ובגלל זה, ועל מנת להתגבר על כך יצרתי בעסקים שלי סוג של פלטפורמה שמאפשרת לי לפשט את כל תהליך היצירה של דברים חדשים, להביא את הרעיונות שלי למימוש בזמן קצר ומהיר ביותר, וגם עוזרת לי להתגבר על תופעת ההתנגדות הפנימית.
מילת המפתח שחשוב לשים לב אליה היא – פלטפורמה!
אני אתן לכם דוגמה.
נניח שאתם רוצים וחולמים להוציא ספר לאור. אתם יושבים ומתחילים לכתוב, ותוך כדי הכתיבה עולות בכם המחשבות על כל המשך התהליך שאתם צריכים עוד לעשות ולעבור…
אחרי שתסיימו את הכתיבה, צריך עוד לעשות עריכה לשונית והגהה, והוצאה לאור, והדפסה, ושיווק, והפצה לחנויות ויחסי ציבור ומכירות…
ו… אין לזה סוף. כמות העבודה שנראית באופק היא גדולה ומאיימת. ובשלב זה נכנסת ההתנגדות הפנימית שלנו לפעולה ופשוט משתקת אותנו.
לרוב היא פשוט תסיט אותנו לעשות דברים אחרים… חשובים פחות. אנו נמצא את עצמנו פתאום בורחים למוכר, לידוע ולנוח – לקרוא מח התחדש בפייסבוק, לענות לכמה מיילים… הכל – רק לא להתמקד בפרוייקט החשוב לנו.
אבל…
מה היה קורה אם יש לכם פלטפורמה שנקראת "מוציא לאור".
המוציא לאור למעשה דואג לקיים את כל התהליך, ולמעשה גם מנהל אתכם בתוך התהליך הזה.
הוא מבקש מכם לקבל את כתב היד עד תאריך מסויים… (בדיוק השבוע קיבלתי מייל כזה מהמו"ל שלי…), הוא לוקח את כתב היד, מעביר אותו למי שצריך, הגהות, עריכה, דפוס וכו'…
למעשה אתם מכניסים את עצמכם לסוג של "מסוע" שאתם עולים עליו והוא דואג לקדם אתכם בתהליך. ודורש מכם את התפוקות המסויימות שאתם צריכים לספק לכל שלב בתהליך. ובגלל שזה סוג של "מסוע" אי אפשר לעצור אותו – וזה כשלעצמו מבטיח את ההתקדמות שלכם!
פלטפורמה ותשתית מהסוג הזה מסייעת לכם למעשה לקצר את הזמנים ואת התהליכים, ובעיקר להתגבר על ההתנגדות הפנימית, כי יש משהו כאן חיצוני שלמעשה מניע אתכם בתוך התהליך הזה, ועוזר לכם להתקדם משלב לשלב.
אתם צריכים ליצור בעסק שלכם פלטפורמה שתעזור לכם לקדם את הרעיונות והמחשבות שלכם לשלב הבא – לשלב הביצוע.
ככל שהפלטפורמה שלכם תשתכלל, כך תוכלו להספיק יותר וליצור יותר.
ו… בלי להרוג את עצמכם בתהליך.
אני אתן לכם כאן הצצה קטנה לתוך העסק שלי והפלטפורמה שקיימת בעסק שלי:
הדבר הראשון הוא שיש לי בעסק פלטפורמה מבוססת של קהילת לקוחות: אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשבניתי את העסק שלי, היה לפתח קהילה של לקוחות. כיום יש לי למעלה מ-50,000 לקוחות בקהילה שלי.
ולכן כאשר אני מוציא מוצר חדש, תוכנית חדשה או שולח מייל לקהילה – הם מייד מקבלים תגובה והענות. זה חוסך הרבה מאד מאמץ ואנרגיה לעומת עסקים אחרים שצריכים בכל פעם מחדש לחפש את הלקוחות שלהם.
המרכיב השני הוא ערוצי השיווק שיצרתי בעסק שלי. בכל יום נתון, נכנסים לי במקרה הגרוע כ-30 לקוחות פוטנציאלים חדשים לעסק, וביום קצת יותר טוב המספר מגיע גם ל-150 ואף יותר. וכל זה נעשה מבלי שאני מפעיל מאמץ מיוחד כדי להביא אותם.
מאחר ויצרתי כמות גדולה של ערוצי שיווק, וכל אחד מביא לי מספר לקוחות חדשים, במצטבר זה יוצא כמות מאד גדולה של לקוחות שמצטרפים לקהילה שלי מדי יום.
לאורך השנים פיתחתי ושכללתי מערכת ופלטפורמה עקבית שעוזרת לי ליצור תוכן איכותי, בקצב גבוה ביותר. גם כשאני יושב לכתוב ולפתח בעצמי, ישנה פלטפורמה שאני פועל בתוכה שעוזרת לי להוציא מתוך עצמי את המיטב ובזמן קצר ביותר.
מרכיב משמעותי נוסף בפלטפורמה העסקית שלי, הם שיתופי הפעולה שיצרתי לאורך השנים. מערכת עניפה של חברים, בעלי עסקים, קולגות ושותפים עסקיים שבעזרתם אני מקדם חלק מהתוכניות שלי בצורה פשוטה ומהירה. (למרות מה שלימדו אותנו בבית ספר שצריך לעבוד לבד, בעולם העסקי – עבודת צוות תמיד מנצחת).
והמרכיב הנוסף שחשוב לי להזכיר כאן הוא הסביבה שלי. ואני לאו דווקא מדבר רק על סביבת העבודה במשרד, אלא על המרכיב המנטאלי, וגם על סביבת האנשים שאני נמצא בחברתם. החל מהעובדים שעובדים איתי, החברים, השותפים העסקיים וכמובן גם המשפחה.
יש כמובן עוד מספר מרכיבים נוספים בפלטפורמה שלי. וחשוב שגם אתם תצרו לכם פלטפורמה משלכם בעסק שלכם.
כי אז קל יותר להוציא דברים מן המחשבה אל הפועל.
אם אתם רוצים לקבל הצצה עמוקה ומשמעותית יותר אל הפלטפורמה שאני בניתי בעסקים שלי, וגם בעסקים אחרים של לקוחות שליוויתי, אתם רוצים להצטרף אלי ל-4 ימים חשובים באקדמיה למובילים ומנהיגים עסקיים, שתתקיים ב-3, 4, 9 ו-10 בספטמבר.
במהלך 4 הימים הללו, אני אחשוף בפניכם, צעד אחר צעד את כל מה שאני עושה בעסק שלי, כיצד ליצור פלטפורמה יציבה שמסייעת לי להוציא לפועל פעילות כל כך רבה ועניפה, להעניק ערך לכמות הולכת וגדלה של אנשים בארץ ובעולם, וגם כמובן ליצור עוד הכנסות בעסק.
הנה כמה מן הדברים שתעברו איתי במהלך 4 ימי האקדמיה:
- בניית תוכנית אסטרטגית מעשית ותוכנית יישומית לעסק שלך שיניב לפחות 2 מליון ₪ בתוך 3 שנים או פחות
- כיצד ליצור את הבידול והייחוד שלך ולמצב את עצמך כאוטוריטה, מומחה ומוביל ומנהיג בתחומך, כך שיותר לקוחות יגיעו אליך ויהיו מוכנים לשלם סכומים גבוהים ביותר!
- כיצד ליצור קהילה הולכת וגדלה של לקוחות מעריצים, מפרגנים ורוכשים שילכו אחריך לכל מקום
- כיצד לפתח את נאמנות הלקוחות שלך כך שירצו תמיד להישאר בסביבתך ולרכוש ממך עוד מוצרים ושרותים
- כיצד למקסם את ההכנסות מרשימת הלקוחות שלך
- איך לפתח "מגנטים עוצמתיים" שימשכו אליך עוד ועוד לקוחות
- כיצד לעצב תהליכים שיווקיים אוטומטיים שמוכרים את המוצרים והשרותים שלך, גם כשאתה ישן
- כיצד למשוך את תשומת הלב של התקשורת ולהשיג הופעות רבות בטלויזיה, בעיתונים, במגזינים, באתרי האינטרנט ובערוצי הרדיו השונים
- 21 מודלים כלכליים ורווחיים לעסק המבוסס על ידע ומומחיות שתוכל להטמיע ולשלב ביניהם בעסק שלך (אתה תרצה להטמיע את כולם!)
- איך תהפוך את עצמך ל"מכונת תוכן" שיוצרת תוכן מעניין, רלוונטי וכזה שמעניין ומושך את הלקוחות שלך, ומניע אותם לרכוש ממך עוד ועוד
- איך ליצור שיתופי פעולה ושותפיות סינרגטיות ורווחיות עם המובילים בתחומם בארץ ובעולם
- כיצד לפתח קו מוצרים מקיף שייצרו עבורך הכנסות גבוהות, פאסיביות ומתמשכות ויעניקו יציבות לעסק שלך
- איך תכתוב, תוציא לאור ותשיק את הספר שלך במהירות ותשתמש בו להגדיל את האוטוריטה, המיצוב והמיתוג שלך בארץ ובעולם
- כיצד תפתח הרצאות, סדנאות ותוכניות עוצמתיות ומושכות קהל וגם כאלו שיגרמו למשתתפים להשתמש בפועךל במה שאתה מלמד אותם
- כיצד לעצב ולהנדס תהליכי מכירה מובנים בכל מימד בעסק: בהרצאות, בשיחות 1/1, בשיחות טלפון, בוובינרים באינטרנט, ובדפי מכירה – כולל תהליכי מכירה אוטומטיים (ללא מגע יד אדם)
- אסטרטגיית התרחבות וגדילה של העסק שלך לתחומים ונישות חדשות
תוכלו לצפות כאן בסילאבוס המלא של האקדמיה
ואני גם ממליץ לכם לצפות כאן בוידאו חדש שיצרתי, ובו אני חושף הצעה מאד מעניינת ואטרקטיבית לגבי ההשתתפות שלכם באקדמיה למובילים ומנהיגים עסקיים.
לפרטים נוספים והצטרפות לאקדמיה למובילים ומנהיגים
כמו תמיד אשמח להערות, התגובות והשאלות שלכם כאן!
שלכם,
ערן
ערן,
כל הכבוד בנוגע להספק שלך.
אבל… למיטב ידיעתי העסק שלך קיים כבר מעל 7 שנים.
עדיין הספק יפה מאוד אבל בכל זאת 7 שנים .
נורית