שלום חברים,
לפני כשבועיים, ערכתי סקר עסקים של למעלה מ-600 בעלי עסקים מתחומי עיסוק שונים, בעלי ותק ונסיון שונים, מכל הארץ (וגם כמה מחו"ל)…
שאלתי אותם מספר שאלות הקשורות לעסק שלהם, ובין השאר שאלתי מהו התסכול הגדול ביותר שהם חווים בעסק שלהם.
כאשר עברתי על התשובות וניתחתי אותן, ראיתי שישנה שאלה אחת שחוזרת על עצמה במגוון של צורות והיבטים.
וזו השאלה – למה העסק שלי לא מצליח להתרומם?
לא היה הבדל בין בעלי עסקים בתחילת דרכם, לבין כאלו ותיקים ומבוססים יותר. השאלה הזו הופיעה אצל כולם.
השאלה הבאה בסקר היתה מה צריך לקרות בשנה הקרובה כדי שהיא תהיה המוצלחת ביותר עד כה?
את מרבית התשובות לשאלה הזו ניתן לסכם ב"אם היה לי עוד ידע / כלים / יכולות מסויימות… אז…"
וזו תשובה שדי מאפיינת את הנסיון שלי ב-9 שנים שבהם ליוויתי ועזרתי לעשרות אלפי יזמים ובעלי עסקים בארץ ובעולם.
אבל היום, אני יודע שהבעיה האמיתית הגורמת לתופעה הזו, היא לא הבעיה שמרבית האנשים חושבים שהיא…
ולכן, גם הפתרון שמרבית האנשים מחפשים – הוא הפתרון הלא מתאים עבורם.
בעלי עסקים ויזמים רבים מחפשים את "גלולת הקסם". כמו בסרט "המטריקס" כשניאו בוחר בין הגלולה האדומה לכחולה…
הם מצפים כשהם בוחרים בגלולה האדומה, שמרגע זה ואילך הכל ישתנה, שכל התוצאות שלהם ישתנו, ושהמציאות החדשה שהם יגלו, זו המציאות שהם ציפו לה.
זה אולי עובד טוב בסרטים (והאמת שגם שם לא תמיד…), אבל זה לא ממש כך במציאות.
בעלי עסקים רבים מחפשים את ה"טריק החדש" הבא, זה שיגרום לעסק שלהם סוף סוף להצליח.
הם משקיעים בעצמם, ומשתתפים בסדנאות, רוכשים ידע וכלים עסקיים חשובים.
אבל רק מעטים מביניהם באמת מצליחים להשתמש בידע ובכלים שהם רכשו. ומתוכם, עוד יותר מעטים מצליחים גם להשיג שינוי ממשי בתוצאות שלהם.
ואז, הם מחפשים את "גלולת הקסם" הבאה, את אותו "כלי חדשני" שיתן להם את הפתרון שהם מחפשים.
ואז הם רוכשים עוד ידע, הדרכה, קורס או ליווי – עוד "גלולת קסם".
רק כדי לגלות, שגם זה לא עזר ושהם נשארו באותו המקום…
נשמע לכם מוכר?
הסיבה לכך היא אחרת ממה שמרבית בעלי העסקים חושבים.
הם מחפשים את הפתרון במקום הלא נכון, בדומה לאדם שמחפש את המטבע שאיבד מתחת לפנס, בגלל ששם יש אור… אבל המטבע נפל לו במרחק של 10 מטרים משם.
אנשים אינם עושים את מה שהם צריכים לעשות (שיביא אותם לאן שהם רוצים להיות), לא בגלל שהם עצלנים.
ולא בגלל שהם לא יודעים איך (בדרך כלל..)
אלא בגלל שהם לא מספיק מדויקים.
הם לא מדויקים עם עצמם, עם השליחות והיעוד שלהם בעולם.
חוסר ההצלחה של בעלי עסקים ועסקים רבים נובעים מכך שהם פשוט אינם מחוברים לשליחות וליעוד האמיתי שלהם.
לעיתים, הם מונעים מכל מיני גורמים חיצוניים כמו כסף, כבוד, הכרה, פרסום ואגו…
יתכן שחיצונית הם נראים לכאורה "מצליחים", אבל אם תסתכלו עמוק פנימה (ומתחת לפני השטח), המציאות של בעל העסק היא שונה לחלוטין.
הוא לא חווה את אותה ההצלחה החיצונית שנראית מעל לפני השטח.
ואז גם מתחילות "תופעות הלוואי" של דחיינות, "עצלנות", חוסר מיקוד, חוסר בטחון, ניהול זמן לא יעיל, שחיקה, שיעמום וכדומה.
ואלו הופכים גם להיות ה"תירוצים" שבעלי עסקים רבים מספרים לעצמם – על עצמם.
הגורם האמיתי לחוסר ההצלחה העסקית הוא שבעל העסק אינו מביא לידי מימוש את השליחות האמיתית שלו בעסק.
זה קורה בין אם הוא יודע מהי השליחות שלו, או בין אם לא.
משם נובע התסכול שלו, והתחושה שהוא לא מצליח לפרוץ
אם זה מדבר אליכם ומהדהד לכם נכון, אתם חייבים לעשות את הצעד הראשון לגלות מהי השליחות שלכם, וכיצד לחבר אותה לעשייה העסקית שלכם.
הצטרפו אלי, לסדנת "התגלית" בה אחשוף בפניכם כיצד לזהות, לדייק ולממש את השליחות העסקית שלכם
וכמו תמיד אשמח להערות ולתגובות שלכם כאן!
שלכם,
ערן