ערן שטרן | הספר “להגשים” | מימוש אישי וכלכלישלום חברים,

היום אני רוצה לשתף אתכם ממצאים מתוך מחקר מעניין שקראתי לאחרונה.

מדובר במחקר שנקרא Marketing 2020, שמנסה לצפות כיצד יראה עולם העסקים ועולם השיווק בעוד 5 שנים – ב-2020.

זהו מחקר מקיף שכלל ראיונות עומק עם למעלה מ-250 מנכ"לים ומנהלי שיווק של החברות המובילות בעולם, ו-10,000 משתתפים נוספים מחברות נוספות, חברות יעוץ, שיווק ופרסום המובילות בעולם.

התוצאות של המחקר הזה מאד מעניינות ומאד חשובות לכל בעל עסק שמתכנן להמשיך ולהיות בעל עסק בשנים הקרובות, ואפילו חשוב עוד יותר למי שמתכוון להגדיל את העסק שלו בצורה משמעותית בשנים הקרובות.

בעיני אחת המסקנות הבלתי נמנעות של הסקר הזה היא שהעולם שלנו משתנה. עולם העסקים משתנה.

מה שעבד בעולם העסקים בעבר, כבר לא יעבוד באותה רמת הצלחה בעתיד (ואם להיות כנים, כבר פחות ופחות עובד כיום).

אני רוצה להביא כאן בפניכם,את המגמות העיקריות שעולות מתוך המחקר הזה, וההשפעה שלהם על עולם השיווק והעסקים.

אחד התוצרים העיקריים של המחקר הוא סיכום של 4 המגמות וההזדמנויות שיהוו את העתיד מבחינת השיווק והעסקים ב-2020.

והנה הן לפניכם (הם לא דירגו אותן לפי סדר חשיבות כלשהו):

הראשונה היא שיתוף עם לקוחות. כבר היום ניתן לראות כיצד יותר ויותר לקוחות רוצים להיות מעורבים יותר. אקטיביים ולא פאסיביים.

השניה היא המדייה החברתית. לא רק ככלי פרסום, אלא ככלי לשיתוף עם הלקוחות (משלים היטב את המגמה הראשונה).

השלישית היא הגלובליזציה והשווקים הגלובליים. ישנן יותר הזדמנויות ויותר לקוחות בכל העולם שמחכים למוצרים ושרותים, והגבולות מאיפה מגיעים השרותים והמוצרים כבר מזמן היטשטשו…

אבל היום, אני בעיקר רוצה להתמקד במגמה הרביעית שנחשפה במחקר המעניין הזה.

והמגמה הרביעית היא: שיווק מבוסס יעוד.

73% מהמשתתפים בסקר אמרו שהם מאמינים שחברות שיש להן יעוד ברור, גם יציגו צמיחה עסקית טובה יותר.

המחקר מראה כי יותר ויותר עסקים בעולם הופכים להיות עסקים המבוססים על יעוד ושליחות.

נגמר העידן שבו חברות ועסקים הסתפקו בעשיית רווחים. יותר ויותר צרכנים ולקוחות היום רוצים לדעת שלעסק יש משמעות מעבר לרווחיות ולהכנסות שלו.

זה העולם החדש – עולם של עסקים המבוססים על יעוד ועל שליחות.

במחקר אחר, 90% מהלקוחות אמרו שיעדיפו לרכוש מעסקים שיש להם שליחות ויעוד על פני עסקים שאין להם.

חלק גדול מהם אף הצהיר שהוא היה מוכן לשלם אפילו יותר כדי לדעת שהוא רוכש מעסק שיש לו יעוד ושליחות.

והאמת היא שהנתונים הללו, נמצאים בהלימה מלאה לתוצאות של סקר העסקים הגדול שערכתי אני עצמי לפני מספר שבועות, בקרב כ-600 בעלי עסקים.

הנתונים היו חד משמעיים!

למעלה מ-91% מבעלי העסקים אמרו שהם מאמינים שעסקים המבוססים על השליחות והיעוד של בעל העסק מצליחים יותר מעסקים אחרים.

76% מהם טענו שהם יודעים מהי השליחות והיעוד שלהם.

87% אמרו שחשוב להם ביותר שהעסק שלהם ישפיע על אנשים ויצור שינוי חיובי בעולם.

אבל רק 12% מהם היו משוכנעים שהם אכן מממשים את השליחות והיעוד שלהם בעסק.

עבורי, התוצאות הללו הראו בצורה חד משמעית שבעוד שלכולם ברור שעסק המבוסס על יעוד ושליחות הוא בעל פוטנציאל צמיחה והצלחה גבוה יותר, חלק ניכר מבעלי העסקים אינם נמצאים כלל במקום הזה.

גם מרבית האנשים שמאמינים שהם יודעים מהם השליחות והיעוד שלהם, אינם מממשים זאת באופן מעשי בעסק שלהם.

וזו למעשה השליחות שלי: לפתח עסקים המבוססים על השליחות והיעוד של בעל העסק.

ולשם כך פיתחתי את תוכנית "התגלית"

ב-12/4 (מיד לאחר הפסח), אני עומד לקיים את סדנת "התגלית" פעם נוספת, ולחשוף גם בפניכם:

תוכלו לקרוא כאן את הסיפור המלא מאחורי "התגלית"

(ואם אין לכם סבלנות, אתם יכולים כאן לקבל את התקציר)

ולסיום, אשמח שתכתבו לי כאן: האם אתם גם מאמינים בעסקים מבוססי יעוד, והאם העסק שלכם הוא כזה?

שלכם,

ערן

נ.ב. – הנה כמה מהתגובות שקיבלתי ממשתתפים ב"תגלית":

"אני ממש נפעמת!

כמטפלת מינית-הוליסטית, אני מרגישה שהתכנים שאני עובדת איתם הם נפיצים ורגישים מאד וקשה מאד לשווק אותם באופן שלא ישתמע לשתי פנים.

סדנת "התגלית" הראתה לי שזה אפשרי. זה אפשרי להנגיש לעולם תכנים הקשורים במיניות ואהבה, מבלי להשתמש בשפה "שיווקית", אלא להיות מדויקת מאד ועמוקה.

אני מאמינה שבעוד שנה מהיום, אהיה מסודרת ושיטתית בעבודתי, אדייק עוד את הנישה הספציפית שלי בתוך עיסוקי, אתרום לרווחה העמוקה של אנשים שייעזרו בי ע"י חיבור לאהבה, ארוויח סכום שאחוש הערכה עצמית, והעסק שלי יפיץ את עצמו באופן עקבי.

קיבלתי חיזוק עמוק ואומץ לומר את האמת שלי, וגם תחושה שאפשר לקבל כלים לבניית תכנית עבודה יישומית. קיבלתי הבנה פנימית שאפשר לחבר בין רוח וחומר באופן מובנה, גם בתחום המורכב שבו אני עוסקת.

שאפו לך ערן, ניפצת עבורי דעה קדומה על שיווק!!" 
– מלכה פלדשטיין

"משמח לדעת שיש דרך עמוקה ונכונה לנו שלא כרוכה בגלולות קסם שעובדות תמיד אצל אחרים. טוב לדעת שלשליחותי יש מקום ראוי בעולם.

ערן, אתה עוקף את ידע העסקים הרגיל ופונה לתרגול של חיבור לעצמינו ברמה גבוהה מאד. התשובות נמצאות בפנים ואתה מעודד אותנו למצוא אותן ברכות, באהבה ובמקצועיות. השליחות שלך ערן, משכנעת. אתה כנראה באמת מחוייב להצלחה שלנו. זה מורגש. תודה. קיבלתי כלים וכבר השתמשתי בהם. מרגישה את העוצמה שמגיעה איתם."

– מיכל שחם

"ערן, וכל צוות יוצא מהכלל,

רציתי להודות לכם על "סדנת התגלית" – יום מעורר מחשבה, בו יצאתי עם תובנות חדשות. ערן, אני מכירה את התכנים שלך מספר שנים, וכל פעם מחדש נפעמת מהיכולת שלך לחדש ולהוביל שינוי בך, ובאחרים. הפשטות והאמת שאתה מייצג, מדהימה בעומק שלה. אני בטוחה שהתכנים של הסדנה, שעדיין מהדהדים בי, ישמשו אותי בעסק שלי, שיהפוך עם הזמן לשליחות שלי, ויגרום לילהשגת תוצאות יוצאות דופן. אין לי ספק בכך שאני בכיוון הנכון, ותודה לך על כך.

בהערכה והוקרה רבה!"

– יעל הרשקו – מומחית פענוח תצ"א ומערכות מידע גיאוגרפיות.

"הסדנה מדברת על דברים אמיתיים – וללא מניפולציות שיווקיות. ערן כמנטור הוא אדם מדהים – התהליך שהוא עבר נותן השראה אדירה.

הטכניקות בסדנה הן חוויה מעוררת מהסוג שאתה תוהה כיצד לא גילית את זה עד היום. סדנה של 4 שעות של תכל'ס וחוכמה צרופה."

– אייל גורפינקל

להצטרפות ל"תגלית"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה! ההרשמה שלך נקלטה

ברגע זה הרובוטים האוטומטיים שלנו שולחים אליך מייל אישור עם הרבה מידע חשוב על כל התוכן המשמעותי שניתן להפיק מהאתר שלי. 
חשוב לוודא שקיבלת את המייל הזה, לעיתים הודעות תקינות נכנסות בטעות לתיקיית הספאם או הקידומים, אז כדאי לבדוק אם זה לא הגיע לשם בטעות, ואם כן, למשוך את המייל לתיקייה הראשית בתוכנת הדואר שלך כדי שלהבא ההודעות יגיעו לשם.
איזה כיף שאתם כאן!

יש לי מתנה מדהימה עבורכם!

מיטב התכנים שלי זמינים לכם ללא עלות!

הם מחכים לכם כאן בלחיצת כפתור

רגע לפני שאתם עוזבים!

אני מזמין אתכם לקבל ממני את מיטב התכנים שלי ללא עלות!
הם זמינים לכם כאן בלחיצת כפתור

השאלה שלך נשלחה!