שלום חברים,
בפוסט של היום אני רוצה להאיר את אחת הטעויות הנפוצות שעסקים רבים עושים:
הם מתמקדים בכסף.
וליתר דיוק – הם מתמקדים בכסף של הלקוחות שלהם.
כלומר, הם מחפשים עוד ועוד דרכים להוציא כסף מהלקוחות שלהם.
ובמקרים מסויימים, בכל דרך שאפשר.
זה יכול אולי להישמע לחלק מכם מוזר, לשמוע אותי אומר דבר מסוג זה.
או שאחרים יגידו שאין דבר רע בלהתמקד בכסף, ושאפילו חשוב להתמקד בכסף.
אז חשוב לי להבהיר – אני ממש לא נגד כסף. אפילו להיפך! 🙂
אבל, הנה הנקודה שחשוב לי להאיר ולהבהיר כאן:
הרבה בעלי עסקים כל כך ממוקדים בכסף, ובמה שהם רוצים להשיג מהלקוחות שלהם (כסף, הערכה, כבוד, וכו'),
שהם מפספסים לגמרי את המטרה בעיני…
ובכך, לא רק שהם פוגעים בלקוחות שלהם,
אלא הם גם פוגעים בעצמם. וכן – גם בכסף שהם ירוויחו מאותם לקוחות.
אני אסביר:
ישנה שאלה שלדעתי כל אדם, ובוודאי שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו:
השאלה היא: את מי אני בא לשרת?
אני ממליץ בחום, שתקחו דף ותרשמו עליה את השאלה, ואז תשימו לב ותרשמו את התשובות שעלו לכם.
התשובות יכולות להיות שונות ומגוונות.
ואז תבדקו את התשובות שרשמתם, ותבדקו:
האם אני בא לשרת את האגו שלי, או שאני בא לשרת אחרים?
הכלל כאן הוא מאד פשוט: בכל מקום שבו אנו משרתים את האגו שלנו, אנו לא משרתים אחרים.
בכל מקום שאנו ממוקדים בלהשיג עוד כסף, הערכה, כבוד, וכדומה אנו למעשה משרתים את האגו שלנו ולא משרתים אחרים.
זוהי אחת התפיסות המהותיות שמבחינות בין עסקים.
בין עסק שממוקד בעצמו…
לבין עסק שממוקד בצרכים של הלקוחות שלו.
ולאן לדעתכם יעדיפו להגיע הלקוחות?
ואיפה לדעתכם הם יעדיפו להישאר?
העולם שלנו השתנה. והעולם העסקי השתנה ועודנו משתנה.
יותר ויותר חברות ועסקים שהיו ממוקדים בעיקר בהגדלת הכנסות ורווחים,
מגלים שזה לא מספיק.
זה לא מספיק רק להגדיל רווחים.
הלקוחות היום רוצים יותר מכך.
הם רוצים להרגיש ולדעת שלעסק שאיתו יש משמעות מעבר לכך.
שהוא נותן ערך מוסף.
בסקרי צרכנים שנערכו בכל העולם, התוצאות מראות זאת בבהירות:
92% מהלקוחות אמרו שיעדיפו לרכוש מעסקים שיש להם שליחות, לעומת עסקים אחרים.
חלק גדול מהם אפילו אמרו, שיהיו מוכנים לשלם אפילו יותר בעסק כזה!
זוהי מגמה כלל עולמית, שכבר אי אפשר להתעלם ממנה.
כלומר, אפשר להתעלם ממנה, אבל ממש לא כדאי!
אני חושב שכל עסק צריך לשאול את עצמו את השאלות הללו, כדי להתאים את עצמו ואת הפעילות שלו למגמה העולמית הזו:
– את מי אני בא לשרת?
– מה הערך המוסף של העסק שלי? (ללקוחות ולעולם בכלל)
– מה השליחות האישית שלי?
– עד כמה אני מביא לידי ביטוי היום את השליחות שלי בעסק שלי?
השליחות והיעוד שלי הוא לפתח עסקים מבוססי שליחות.
לעזור לאלו מכם שמאמינים שיש להם תפקיד משמעותי בעולם, שהעסק שלהם נועד לשרת מטרות גדולות יותר, ושרוצים ומוכנים להיות אלו שמנהיגים את העולם העסקי החדש.
אם הדברים הללו מהדהדים לכם, ואתם רוצים להצטרף לקהילה הולכת וגדלה של בעלי עסקים שפועלים מתוך השליחות שלהם, ומבססים את הפעילות העסקית שלהם על השליחות שלהם – אתם לא רוצים לפספס את הארוע הקרוב של "התגלית".
ביום שני הקרוב, ה-11/5 אני אקיים פעם נוספת את "התגלית".
במהלך הסדנה תדעו כיצד לזהות ולמצוא את השליחות שלכם בעולם, וכיצד לבנות ולבסס את העסק שלכם על השליחות שלכם.
בין אם אתם בעלים של עסק קיים, או אם אתם רק חושבים להקים עסק או בתחילת דרככם העסקית – בסדנת "התגלית" תגלו כיצד לדייק את העשייה שלכם, להתחבר למקור ידע וכח פנימי שיאפשר לכם לקבל החלטות טובות יותר, לבחור נכון, להתמקד, ולקבל רעיונות למוצרים, שרותים ותוכן שיווקי המדוייק ביותר לקהל הלקוחות שלכם.
וכמו תמיד, אשמח להערות וההארות שלכם!
שלכם, ערן