שלום חברים,
בסקר העסקים שערכתי לפני כמה שבועות, שאלתי את בעלי העסקים שהשתתפו בו (כ-600), מה התסכול הגדול ביותר שלהם בעסק.
אחת התשובות הנפוצות ביותר שקיבלתי היתה, שהם רוצים למכור יותר מהמוצרים והשרותים שלהם.
חלק גדול כתבו שהם לא יודעים איך למכור…
וחלק נוסף כתבו שאין להם מספיק לקוחות למכור להם.
אני לגמרי מסכים שלדעת למכור זו יכולת חשובה ביותר לכל עסק.
אבל יש משהו שלדעתי חשוב יותר (תנאי מקדים והכרחי) מאשר לדעת למכור.
וזה –
לדעת למה אני מוכר!
אם אני לא יודע למה אני מוכר, אז המכירה עצמה תהיה לי מאד מאד קשה.
הלקוחות לא יתחברו אלי (ואין זה משנה כמה טריקים שיווקיים אנסה להפעיל),
ואני לא אצליח "לסגור" כפי שהייתי רוצה.
יתכן וחלק מכם שקוראים את זה כעת אומרים לעצמם מיד –
מה זה אומר "לדעת למה אני מוכר?"…
אני יודע למה אני מוכר – אני מוכר כי אני רוצה יותר כסף או הכנסות בעסק שלי!
זה כנראה נכון, אבל זו לא סיבה טובה מספיק.
אם אני מוכר רק כדי "להרוויח" עוד כסף, זו לא סיבה חזקה מספיק לדעתי.
מה שבאמת מניע אנשים הוא לא הכסף.
מה שבאמת מניע אנשים היא המשמעות.
כסף הוא אמצעי נהדר, אבל הוא לא יכול לשמש כמטרה.
וכאשר אני מנסה למכור, כאשר כל המטרה שלי היא "יותר כסף", זה לא יתפוס את הלקוח.
הלקוח רוצה להרגיש שיש משהו מעבר לכך.
שהשרות או המוצר שהוא מקבל, לא רק ישרת אותו לצרכים שלו, אלא שגם הוא נעשה מתוך משמעות מסויימת.
תחשבו על עצמכם, על איך אתם מרגישים כשאתם בעמדת הקונה.
כשאתם מרגישים שמי שעומד מולכם באמת חשוב לו מה שהוא מוכר. שהוא באמת מאמין במוצר או בשרות שלו…
וכשעומד מולכם מישהו שמנסה למכור משהו שהוא לא מאמין בו…
האם זה משהו שמורגש בחווית הקנייה שלכם?
בוודאי! ברור!
וכך גם הלקוחות שלכם רוצים להרגיש אתכם.
אז מה המשמעות שלכם?
למה אתם נמצאים בעסק שאתם נמצאים בו?
למה אתם עושים את מה שאתם עושים?
מה השליחות שלכם בעולם?
אלו הן שאלות משמעותיות לעסק שלכם – ולעצמכם.
בקרוב אני עומד לקיים סדנה חדשה, שמיועדת לתת לכך מענה מדוייק:
התגלית: כיצד לזהות, לדייק ולממש את השליחות העסקית שלכם
במהלכה, אחשוף בפניכם:
- כיצד להתחבר למקור ידע וכח פנימי שיאפשר לכם לקבל החלטות טובות יותר, לבחור נכון, להתמקד, ולקבל רעיונות למוצרים, שרותים ותוכן שיווקי המדוייק ביותר לקהל הלקוחות שלכם.
- איך למצוא את הבידול והיחוד בעסק שלכם, כך שתוכלו ליצור שיווק מובדל ומובחן מכל האחרים, וכזה שלא ניתן לשכפל ולהעתיק אותו?
- מהו הגורם האמיתי לכך שבעלי עסקים רבים מרגישים תקועים בעסק, ומה נדרש מהם על מנת לצאת מהתקיעות הזו
- איך ליצור את השינוי הנדרש, על ידי זיהוי את הגורם הפנימי שמונע מכם להשיג פריצות דרך משמעותיות בעשייה ובעסק שלכם
העולם שלנו משתנה.
אולי כבר שמתם לב לכך, שהיום קשה יותר לשווק ולמכור ללקוחות.
זה לא מקרי.
עסק שפועל מתוך מקום של שליחות ודיוק, מושך אליו את הלקוחות הנכונים, ובמאמץ קטן יותר.
וזו גם הכוונה שלי אתכם.
אם הדברים שכתבתי כאן נגעו בכם,
ואם אתם מרגישים שיש בכם ערך אמיתי לעולם,
ומחפשים את הדרך גם לקבל את התגמול הכלכלי ההולם –
כתמיד אשמח לקרוא את ההערות וההארות שלכם!
שלכם,
ערן
נ.ב. – אם אתם רוצים לקרוא את הסיפור המלא של סדנת "התגלית" – הנה הקישור המתאים.